Dat de grote tandartsketens veel online adverteren en grote marketingcampagnes houden, is geen geheim.

by | Sep 10, 2021 | Social media marketing | 0 comments

Dat de grote tandartsketens veel online adverteren en grote marketingcampagnes houden, is geen geheim. 

 

 Maar dit hoeft niet te betekenen dat ze jou ondersneeuwen. 

Of dat jij ook een hele marketingafdeling moet opzetten.

Integendeel zelfs!

Wie niet sterk is moet slim zijn ?. 

Jij hebt veel voordelen ten opzichte van hen.

Persoonlijkheid, familiegevoel, vaste tandartsen, betrokkenheid met patiënt… 

Dat zijn de woorden die gelijk in mij opkomen als ik denk aan een praktijk die geen onderdeel is van een groot keten – waarschijnlijk heb jij er nog veel meer. 

??? ???? ???. 

?? ???? ???. 

Maar weten de mensen bij jou in de regio dit ook al? 

Als in… 

Breng je dat ‘gevoel’ duidelijk over op de mensen? 

Want de warmte die men bij jou in de praktijk ervaart, is een beleving. 

Een gevoel… 

Zoiets kun je onmogelijk overbrengen door alleen een grootschalige Google advertentiecampagne online te knallen. 

Ik geef je nu een paar geheimen die de ketens niet kennen, en die in jouw voordeel werken (als je ze toepast natuurlijk): 

??????? ?? ?????????’? ?? ?? ????????

Of zijn het foto’s van mensen die écht bij jou in de praktijk werken?

Klein detail misschien, maar dit alleen kan een wereld van verschil zijn met hoe je overkomt op iemand. Persoonlijke foto’s stralen direct warmte en vertrouwen uit.

??? ?? ?????? ??? ??????? ??? ?? ????????? ?????? ??? ???? ???? ??? ?????? ??? ??????? ???? ?? ?? ???????? ??? ?? ????????, ??????????. 

Of blijft het bij een fotootje en functietitel op de website? 

Verhalen verbinden. Als je het gevoel hebt dat je iemand kent. Wekt dit automatisch vertrouwen. Het is persoonlijk. Voelt warm. En het zorgt direct voor betrokkenheid bij de praktijk.

???? ?? ?????? ??? ???? ??? ???? ????, ?? ?????? ??? ?????? ??? ????????? 

Of zien mensen jou enkel met witte jas. En deel je online strikt hele zakelijke berichten? 

Tijden veranderen. Tijden ZIJN al veranderd. Vroeger was het normaal om heel formeel met elkaar om te gaan als je in een autoriteitspositie zat. Dit wordt steeds minder, je ziet bijvoorbeeld steeds vaker politiemedewerkers op social media, maar ook doktoren, advocaten e.d. 

Het is vernieuwend. Leuk, luchtig en persoonlijk. 

En juist door af en toe je menselijke kant (ik bedoel: buiten de witte jas om ?)  te laten zien, zorg je voor verbinding. 

Ik hoop dat dit bericht je helpt om de voordelen die jij hebt ten opzichte van een keten nog eens extra te kunnen benadrukken naar jouw (toekomstige) patiënten. 

En dat het je misschien triggert en aanspoort om tóch eens aan de slag te gaan met je online positionering. 

Als dit het geval is: je weet me nu te vinden ?. 

 

 

 

 

0 Comments

Submit a Comment