Ik stapte naar binnen en ik schrok me rot.

by | Sep 21, 2021 | Nieuws en updates | 0 comments

De muren waren vergeeld, op de vloer lagen bruine plavuizen. 

Stukjes van het plafond lieten los en het rook er muf. 

Voor de ramen hingen lamellen, waardoor er nauwelijks daglicht naar binnen kwam. 

Alles in mijn lichaam zei: ‘ga weg hier, loop gewoon weer naar buiten’. 

Mijn hoofd hield me echter tegen met: ‘het zal wel meevallen, ga nou maar gewoon, je kan altijd nog weggaan’. 

Op dat moment kwam mijn nieuwe huisarts de wachtkamer binnen. 

‘Goedemorgen, kom verder’. 

Twijfelachtig liep ik achter hem aan, zijn kamer in. 

Die er exact zo uitzag als de wachtkamer: oud, vies en vervallen. 

Daar zat ik dan, in een soort van martelkamertje bij mijn nieuwe huisarts in Rotterdam.

Zorgvuldig uitgekozen online!

Althans, dat dacht ik. 

Ik keek naar welke huisarts het dichtst bij mij zat.

Vervolgens scrolde ik uitgebreid over de website, die er op en top uitzag. 

Modern, super fris, nieuw. 

Ik dacht: dit wil ik! Een moderne praktijk. 

Maar toen ik er was voelde ik me misleid. 

Opgelicht haast. 

En nu maak ik mond tot mond reclame voor ze, op de manier die ze juist niet willen ?. 

De reden dat ik dit waargebeurde verhaal met je deel is omdat dit een goed voorbeeld is van hoe online profilering juist NIET werkt. 

De eerste indruk die iemand van je krijgt is tegenwoordig meestal online. 

Belangrijk is dat die indruk matched met de offline beleving. 

Betekent dit dat elke praktijk super modern en ‘hip’ moet zijn?  

Helemaal niet. 

(Alhoewel: deze huisartsenpraktijk kon wel wat vernieuwing gebruiken haha). 

Maar integriteit is belangrijk. 

Als het online gedeelte niet matcht met het offline gedeelte dan kan dit averechts voor je werken. 

Dit zijn een paar voorbeelden met hoe je dit kunt voorkomen met jouw praktijk:

– Gebruik online échte foto’s die laten zien hoe jouw praktijk er vanbinnen uitziet 

– Spreek de juiste doelgroep aan. Heb je een jongere doelgroep? Praat dan online in jij & je vorm. Andersom geldt ook, ben je geen ultra moderne ‘hippe’ praktijk, profileer je online dan ook niet zo. 

– Voor wie ben jij er NIET? Spreek dit ook uit. 

– Deel hoe een eerste afspraak verloopt bij jullie (stukje ‘verwachtingsmanagement’). 

Heb je vraagtekens over jouw online imago? En hoe je ‘overkomt’ op je (toekomstige) patiënt? 

(Vaak is dit zelf lastig te zien, omdat je er al zo aan gewend bent).

Stuur me dan een berichtje, ik vind het altijd leuk om even met je mee te kijken.

P.S. Deze foto matcht volledig met hoe ik offline ben ?.

0 Comments

Submit a Comment